dinsdag 7 juni 2016

Google Forms automatisch sluiten



Vanaf 1/2/2021 ben ik niet meer werkzaam voor HBO Verpleegkunde Genk, en onderhoud ik deze handleiding die eigendom blijft van de school niet langer. Eventuele toekomstige updates zullen dan ook van de hand zijn van mijn collega's in Genk. Wouter Buelens

Je kan een Google Form manueel sluiten: iemand die dan nog op de link klikt, krijgt de melding dat inzendingen niet meer mogelijk zijn.

Het kan echter handig zijn, dat een Form gesloten wordt, zonder dat je daaraan dient te denken.
Die optie is niet standaard aanwezig in Google Formulieren, het kan wel via de add-on FormLimiter.

1 Een formulier handmatig sluiten
2 Een formulier sluiten met FormLimiter
2.1 De add-on installeren
2.2 Sluiten op bepaalde datum
2.3 Sluiten na x-aantal inzendingen
2.4 Sluiten bij waarde in een (spreadsheet) cel
3 Downloads en bronnen

1 Een formulier handmatig sluiten

Open het tabblad 'reacties' (1) en verplaats de schakelaar naar links (2).
Je kan de melding die mensen te zien krijgen personaliseren bij 'bericht voor respondenten'.


Naar top

2 Een formulier sluiten met FormLimiter

Met FormLimiter kan je een formulier zo instellen, dat het onder bepaalde omstandigheden automatisch gesloten wordt. De opties voor afsluiten zijn:
- op een bepaalde datum en uur;
- na een bepaald aantal (totaal) inzendingen;
- indien een bepaalde waarde in een bepaalde cel van de spreadsheet met reacties terechtkomt.

NB: Wil je dat bepaalde opties in een formulier, nadat ze x-aantal keer zijn aangeduid, verdwijnen uit de mogelijkheden, dien je gebruik te maken van de add-on Choice Eliminator 2.

Naar top

2.1 De add-on installeren

Om een add-on te installeren, klik je in de bewerkmodus van je form op 'meer' (1) en 'add-ons' (2).


Geef in het zoekveld 'FormLimiter' in (1) en klik op gratis (2) om deze toe te voegen.
In de volgende dialoogvensters verleen je de toestemming/leg je een koppeling tussne je Google account en de add-on.


Om de add-on nu effectief te gaan gebruiken klik je op het 'puzzelstukje' > formlimiter'.


... en 'Set limit'.

2.2 Sluiten op bepaalde datum

In het uitklapmenu kies 'date and time'.


Bepaald datum (on) en tijd (at) (1).
In het tekstveld, geef je de tekst in die de respondent te zien krijgt indien het Form gesloten is ... "Sorry, maar de deadline voor deze bevraging ..." of iets dergelijks (2).
Je kan aanvinken dat je een mail ontvangt, vanaf het ogenblik dat het formulier gesloten is (3).
Sla tenslotte je instellingen op (4). Het formulier zal gesloten worden op het door jou ingestelde tijdstip.

Naar top

2.3 Sluiten na x-aantal inzendingen

Je kan er ook voor opteren om een formulier te sluiten nadat er bijvoorbeeld, 100 inzendingen verstuurd zijn.
In het uitklapmenu kies 'max number of form responses' (1). Geef een geheel getal in (2): als dit getal overschreden wordt, sluit het formulier.
In het tekstveld, geef je de tekst in die de respondent te zien krijgt indien het Form gesloten is ... "Sorry, maar het maximaal aantal inzendingen voor dit formulier is bereikt ..." of iets dergelijks (3).
Sla tenslotte je instellingen op (4). Het formulier zal gesloten worden wanneer het maximaal door jou bepaald aantal inzendingen werd overschreden.

2.4 Sluiten bij waarde in een cel

Aan ieder formulier is een spreadsheet verbonden. Hierin worden de reacties van je bevraagden opgeslagen.
Indien in een bepaalde cel, een woord, getal, ... te staan komt, kan je het formulier op basis daarvan laten sluiten.
Als praktische toepassing, denk ik bijvoorbeeld aan een formule: indien "ja" 35 keer werd ingevuld, sluit het formulier. Indien een datum 20 keer werd opgegeven, sluit het formulier...

Kies in het uitklapmenu voor 'destination spreadsheet cell value' (1)
De spreadsheet waarop de add-on zich baseert, is automatisch degene die jij hebt gekozen om de reacties in op te slaan (2).
In (3) geef je de naam van het tabblad en het celnummer in.
In (4) de waarde op basis waarvan het form zal gesloten worden.
In dit voorbeeld, zal het formulier gesloten worden, indien in Cel B6, tabblad 'Formulierreacties 3' de waarde 'ja' zal ingevuld worden.
Bepaal de tekst die een respondent te zien krijgt in geval van een afgesloten formulier (5) en bevestig je instellingen (6).

3 Downloads en bronnen

5 opmerkingen:

  1. After being in relationship with Wilson for seven years,he broke up with me, I did everything possible to bring him back but all was in vain, I wanted him back so much because of the love I have for him, I begged him with everything, I made promises but he refused. I explained my problem to someone online and she suggested that I should contact a spell caster that could help me cast a spell to bring him back but I am the type that don’t believed in spell, I had no choice than to try it, I meant a spell caster called Dr Zuma zuk and I email him, and he told me there was no problem that everything will be okay before three days, that my ex will return to me before three days, he cast the spell and surprisingly in the second day, it was around 4pm. My ex called me, I was so surprised, I answered the call and all he said was that he was so sorry for everything that happened, that he wanted me to return to him, that he loves me so much. I was so happy and went to him, that was how we started living together happily again. Since then, I have made promise that anybody I know that have a relationship problem, I would be of help to such person by referring him or her to the only real and powerful spell caster who helped me with my own problem and who is different from all the fake ones out there. Anybody could need the help of the spell caster, his email: spiritualherbalisthealing@gmail.com or WhatsApp him +15068001647 blog: spiritualherbal.blogspot.com you can email him if you need his assistance in your relationship or anything. CONTACT HIM NOW FOR SOLUTION TO ALL YOUR PROBLEMS

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I was a HIV-AIDS patient and I got it from cheating on my husband. It was sort of a payback but a week later I was told by a friend that the person who I cheated with had the HIV-AIDS virus and did not tell me. I was so stupid by not using a condom I thought since he was an old school friend he was trustworthy. But I was wrong. I cried and cried. Two days later, I got a phone call from my friend and she told me about a person who is known by another friend, who can help me. I could not let my husband know what I was going through. I finally got his email address: spiritualherbalisthealing@gmail.com and I emailed this man my story and he replied me immediately saying i should be calm and told me that everything will be OK. I could not come to terms with what I was hearing but then I concluded it did not matter because I was so broken I just needed help. I was going out of my mind literally. I was confused with what he was telling me, but I listened. He told me about some materials i need to buy that he needed to cast the spell and I said OK. I bought the materials to him, I sent down my picture to him and my positive result sheet and he replied me that i am going to be negative under 3days. I message Him every 2hours for 2day and I knew he thought that I was crazy but I did care I needed a shoulder. Behold, the third day he messaged me i should go for a test that i will be negative. My marriage could be broken because of a stupid mistake and my life was on the line. I remembered when I was going to get the results of my re-test I called him up again and told him that I was going to get my results today and his reply was “so" and that everything will be as he explained. I knew then that he was getting tired of me calling him, maybe I was wrong. Well I got my results and the first person I called was him - again. As he said hello I started to cry and cry. I could not believe it. I was given a second chance in life.This man is a great spiritual HIV/AIDS healer, his healing spell on aids healing is very powerful .please brothers and sister, contact Dr Zuma zuk spiritualherbalisthealing@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. “So I’m someone’s mom!” Welcoming our first child, Cecily , at 12:24 p.m. on Tuesday, July 14. We are absolutely head over heels in love with Cecily, and parenthood is already the most insane and beautiful thing in existence, It's made me excited to have a little spitfire of a daughter of my own. I remembered when i found out i was pregnant 3years ago and was about to walk away from the musical. But at eight weeks, i had a miscarriage. i was so unhappy, until i seek help spiritually from Priest Babaka the herbal practitioner, who helps and guide me to get pregnant again, even at the trying times few weeks in April when i battled symptoms of the coronavirus including "a cough that makes it feel like my head is splitting open from the inside out, but luckily, the baby was okay with the Priest help. i am happy to finally be a mother, couples out there that needs help, trying to conceive a baby, contact Priest Babaka on babaka.wolf@gmail.com or Facebook at priest.babaka , you will definitely have a baby to make you a parent. He handle Pregnancy related cases.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leven we in een prachtige wereld, ik twijfel nog steeds aan deze spreukenmaker hoe hij het deed!!! Ik ben zo blij om de hele wereld te laten weten hoe deze krachtige spreukenmaker mijn huwelijk heeft gered. Alles liep in de soep omdat mijn man niet kon stoppen met mij te bedriegen met andere vrouwen. Het raakte eraan gewend dat ik altijd opwarmde. Ik probeerde hem te laten stoppen, maar ik kon de situatie niet helpen. Hoe meer ik probeerde, hoe moeilijker het werd. Soms zullen we vechten en een paar maanden uit elkaar gaan, en dan komen we weer terug alleen vanwege onze kinderen. Op een dag vertelde een vriend me over deze spreukenmaker die haar ook hielp. Zijn naam is Dr.SUNNY, ze zei dat hij witte magische spreuken gebruikt om spirituele problemen op te lossen. Ik besloot het eens te proberen, ik nam contact met hem op en hij vertelde me dat het slechts 2 dagen zou duren en dat ik grote veranderingen bij mijn man zou zien. Hij sprak eigenlijk een spreuk uit, geloof me, na 2 dagen van de spreuk bekende mijn man verschillende namen van vrouwen met wie hij heeft geslapen. Hij smeekte om vergeving en zou het nooit meer proberen. Vanaf die dag tot nu toe is mijn geest in rust. Mijn man heeft een hekel aan alle andere vrouwen op aarde, behalve ik. En ik ben zo blij dat ik hem alleen voor mezelf heb. Het e-mailadres van de spellcaster is drsunnydsolution1@gmail.com of voeg hem toe op WhatsApp +2348082943805

    BeantwoordenVerwijderen